lørdag 5. mars 2016

Anmeldelse: Tøybind fra Girly Bits Pads

I dette innlegget skal jeg gi min vurdering av tøybind fra butikken Girly Bits Pads.


(Tøybind fra Girly Bits Pads)



Butikk
Girly Bits Pads
Link til Girly Bits Pads 

De fleste av tøybindene jeg har fra Girly Bits Pads, har jeg kjøpt selv. Noen av tøy-truseinnleggene har jeg fått gratis av butikkens eier som takk for kjøpet. 

AbsorberingsevneSe mer informasjon om de ulike gradene av absorberingsevne i dette innlegget

Girly Bits Pads selger tøybind med følgende grader av absorberingsevne:
Pantyliner (truseinnlegg)
Light pads (for liten mengde menstruasjonsblod)

Medium pads (for middels mengde menstruasjonsblod)
Heavy pads/Overnight pads (for stor mengde menstruasjonsblod/nattbind)



Størrelser
Girly Bits Pads tilbyr tøybind i følgende lengder:
6,5", 7,5", 8,5", 9,5", 11", 12"


Tekstiler
Les mer om de ulike lagene av tekstiler i et tøybind i dette innlegget

Girly Bits Pads tilbyr følgende topptekstiler:
Flannell
Bomull

Girly Bits Pads tilbyr følgende kjernetekstiler:
Flannell
Terry

Tilbyr Girly Bits Pads PUL?
Ja, gjemt PUL tilbys for $1 ekstra per tøybind

Girly Bits Pads tilbyr følgende tekstiler som bunnlag:
Micro fleece


Pris
Pantyliners:
5,5" - $3,75
6,5" - $4,75

7,5" - $5,75
Pantyliners fra Girly Bits Pads er laget av 2 lag tekstil, bomull og flannell

Light day pads:
5,5" - $4,25
6,5" - $5,25
7,5" - $6,25
Light day pads fra Girly Bits Pads er laget av 3 lag av tekstil. Bunntekstil, ett lag flannell og topptekstil.

Medium pads:
6,5" - $5,75
7,5" - $6,75
8,5" - $7,75
9,5" - $8,75
Medium pads fra Girly Bits Pads er laget av 4 lag av tekstil. Bunntekstil, ett lag flannell, ett lag terry og topptekstil.

Heavy pads og Overnight pads:
8,5" - $8,25
9,5" - $9,25
11" - $10,75
12" - $11,75
Heavy og overnight pads fra Girly Bits Pads er laget av 6 lag av tekstil. Bunntekstil, 2 lag av flannell, 2 lag av terry og topptekstil.

Tøybindene fra Girly Bits Pads er omtrent 2,75" i bredde når de er tilkneppet. Butikken tilbyr muligheten for å sette på en ekstra trykknapp for å gjøre tøybindene cirka 2,25" i bredde. 



Former

Girly Bits Pads selger tøybind med to forskjellige former. Den ene formen har rette kanter øverst og nederst.Den andre formen har avrundede, nesten halvsirkelformete, kanter øverst og nederst.


(Tøybind fra Girly Bits Pads)

Ferdiglagde tøybind eller spesialbestillinger?
Girly Bits Pads selger både ferdiglagde tøybind, og spesialbestilte tøybind.


Andre produkter?
I tillegg til tøybind, selger Girly Bits Pads også våtposer og drying straps (løkker med trykknapper til hjelp for å henge tøybindene til tørk over en hvilken som helst stang, kneppet på hverandre slik som er vist på bildet her).
Priser på våtposer med ett rom:
6" x 5" - $9
7" x 5" - $9
7" x 9" - $11
12" x 12" - $18

Løkke til å henge opp våtposen kan legges til for $0,50 ekstra
Våtposer med to rom selges kun i størrelsen 6" x 6", og koster $13,50 (løkke kan også her legges til for $0,50 ekstra).

Drying straps er 10" lange, og koster $3

-------------------------------------------------------------------

Videre skal jeg nå fortelle litt om min opplevelse av denne butikken, og produkter derfra.

Kvalitet på sømmer og form

Alle tøybindene jeg har fra Girly Bits Pads, virker å være godt sydd. En del av tøybindene har noen litt ujevne sømmer rundt kanten, men det er virkelig minimale ujevnheter. En søm på det ene tøybindet mitt fra denne butikken, har en liten tråd-løkke som stikker opp. Dette er virkelig småpirk, og disse små ujevnhetene påvirker ikke funksjonen til tøybindene på noen måte. 
  
(Tøybind fra Girly Bits Pads)
(Tøybind fra Girly Bits Pads)
(Tøybind fra Girly Bits Pads)

Baksiden av tøybindene
Girly Bits Pads bruker vann-resistent micro fleece på baksiden av sine tøybind. På flere av tøybindene jeg har fra denne butikken, så har det dannet seg lo/nupper på fleece stoffet etter gjentatte vask. Dette virker ikke til å ha noen negativ innvirkning på tøybindets funksjon.


Kjøp
Jeg har kjøpt tøybind fra Girly Bits Pads flere ganger. Den første gangen bestilte jeg ferdiglagde tøybind, og etter det har jeg flere ganger bestilt spesialtilpassede tøybind.
Jeg har opplevd alle kjøpene mine fra denne butikken som forholdsvis enkle, trygge og gode. Butikken tilbyr betaling både via Visa, Mastercard og andre kort, samt PayPal.
Jeg har alltid fått ordrebekreftelse fra butikken etter kjøp, og bekreftelse på når ordren er sendt.

Noen ganger har selgeren brukt lang tid på å sy tøybind til en av mine spesialtilpassede ordre. Andre ganger har dette gått fortere.
Spesialtilpassede ordre fra Girly Bits Pads er satt opp slik at man sender en beskjed til butikken med informasjon om hva man vil kjøpe, og selgeren setter deretter igang med å sy tøybindene man har bestilt. Når bestillingen er ferdig sydd, legger selgeren ut spesialbestillingen i butikken med bilde av tøybindene, som man så kjøper på vanlig måte.


Kundeservice
Jeg har snakket med denne selgeren flere ganger, via beskjed/mail funksjonen på etsy. Jeg opplever henne som veldig hjelpsom, hyggelig, og serviceinnstilt. Jeg har både fått svar på spørsmål jeg har hatt før en ordre, og spørsmål jeg har hatt etter at jeg har mottatt en ordre. Noen ganger har hun svart på meldinger på etsy raskt, andre ganger har det gått lengre tid før jeg fikk svar.




Avsluttende vurdering
Alt i alt, så er jeg veldig fornøyd med mine tøybind fra Girly Bits Pads. De har en form som jeg liker godt, mange mønstre å velge mellom, de er av god kvalitet og jeg har stort sett positive erfaringer med butikkens kundeservice.
Det som trekker ned for denne butikken er at det ikke finnes andre tekstiler enn bomull og bomulls-flanell å velge mellom som topptekstil. Samt at det ikke brukes bedre kvalitet av vanntett fleece på baksiden av tøybindene, som for eksempel Windpro fleece. Det er likevel verdt å bemerke at jeg aldri har hatt lekkasjer gjennom noen av mine Girly Bits Pads tøybind, kanskje på grunn av at de fleste tøybindene mine fra denne butikken er med gjemt PUL. Også det at tiden selger bruker på å sy spesialtilpassede tøybind, samt tiden hun bruker på svare på meldinger, er ujevn og noen ganger litt lang, trekker noe ned.

Men, dette er likevel en av mine favorittbutikker for tøybind. Jeg er spesielt fornøyd med det store utvalget av fine tekstiler å velge mellom, og formen på tøybind fra Girly Bits Pads er også en form som passer meg godt.
Jeg anbefaler å ta en titt innom butikken, dersom du vil se hva som er til salgs hos Girly Bits Pads! Sist gang jeg snakket med selgeren fortalte hun at hun for øyeblikket kun er åpen for spesialbestillinger (custom orders).


.

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær oppmerksom på at alle kommentarer modereres, og at det derfor kan ta tid fra du skriver kommentaren din til den publiseres på innlegget.

Jeg setter pris kommentarer som er hyggelige, konstruktive eller som inneholder rimelige spørsmål.

Kommentarer som er hatefulle eller på annen måte unødvendige eller støtende vil bli slettet.