lørdag 12. mars 2016

VIDEO: Vanntest av topptekstiler

I dette innlegget skal jeg vise en video hvor jeg har testet ulike typer topptekstiler som anses for å være raske til å slippe væske gjennom til kjernen. Trykk på Les mer for å se videoen!

Jeg har tøybind med en del forskjellige tekstiler som topplag. Noen av disse tekstilene anses for å være det man på engelsk kaller "wicking", som så vidt jeg har forstått betyr at tekstilene raskt slipper menstruasjonsblodet gjennom inn til kjernen av tøybindet. På den måten føler man seg ikke like våt som man gjør med tekstiler som bruker lengere tid på å slippe blodet gjennom. 
I denne testen har jeg testet fire ulike topptekstiler. Jeg brukte vann til å dryppe på tøybindet, for å se hvor raskt vannet gikk gjennom.

Se videoen som viser de fire ulike tekstilene under, eller se den på YouTube her
 



Basert på resultatene av vanntesten gjort i videoene, så rangerer jeg de ulike tekstilene slik, med tekstilen som slapp vannet raskest gjennom øverst:
1. Athletic Wicking Jersey
2. Crushed Velvet
3. Suedecloth
4. Minky


Hvis du ønsker tøybind som gjør at du ikke føler deg veldig våt, selv når du blør mye, så kan jeg på bakgrunn av denne testen anbefale deg å velge tøybind med Athletic Wicking Jersey som topptekstil. Crushed velvet anbefaler jeg også å prøve, siden det kom på en god andreplass.



Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Hei. Så glad for at jeg fant denne bloggen! Tusen takk! Jeg lurer på, hvor kjøper du Crudhed velvet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elisabeth
      Jeg har kjøpt mine tøybind med crushed velvet fra Novel Red. Du kan finne min anmeldelse av dem her på bloggen også ( http://toybindtakk.blogspot.no/2016/02/anmeldelse-tybind-fra-novel-red.html )

      Slett

Vær oppmerksom på at alle kommentarer modereres, og at det derfor kan ta tid fra du skriver kommentaren din til den publiseres på innlegget.

Jeg setter pris kommentarer som er hyggelige, konstruktive eller som inneholder rimelige spørsmål.

Kommentarer som er hatefulle eller på annen måte unødvendige eller støtende vil bli slettet.