søndag 7. februar 2016

Anmeldelse: Tøybind fra Novel Red

I dette innlegget skal jeg gi min vurdering av tøybind fra butikken Novel Red. Trykk på Les mer for å lese hva jeg synes om dem.
(Tøybind fra Novel Red)




Butikk
Novel Red

Alle tøybindene jeg har fra Novel Red har jeg kjøpt selv. 


Pris
Novel Red har mange ulike tøybind å velge mellom, med flere ulike størrelser og flere ulike topptekstiler. Jeg anbefaler de som er interesserte i pris på tøybind fra Novel Red, å gå inn på deres nettside og klikke seg frem til den type tøybind de ønsker for å se hva prisen blir.


Tekstiler
Les mer om de ulike lagene av tekstiler i et tøybind i dette innlegget


Novel Red tilbyr følgende topptekstiler:

Minky
Suedecloth
Crushed Velvet
OBV (Organic Bamboo Velour)
Flannell
Bomull

Novel Red tilbyr følgende kjernetekstiler:
Bambus/Bomull
Bambusflannell
Bamboo/Cotton terry


Tilbyr Novel Red PUL?
Ja, i deres NINJA tøybind


Novel Red tilbyr følgende tekstiler som bunnlag:

Windpro fleece
Suedecloth (kun i NINJA tøybind)
PUL (kun i NINJA tøybind)
Microvelour Fleece (kun i NINJA tøybind)


Størrelser
Novel Red tilbyr tøybind i følgende lengder:
7", 9", 11", 13"

Tøybindene fra Novel Red varierer i bredde mellom 2" og 2,75" når de er tilkneppet, avhengig av hvilken form og lengde du kjøper.


Absorberingsevne
Se mer informasjon om de ulike gradene av absorberingsevne i dette innlegget. 

Novel Red selger tøybind med følgende grader av absorberingsevne:
Pantyliner (truseinnlegg)
Light (for liten mengde menstruasjonsblod)
Moderate (for middels mengde menstruasjonsblod)
NINJA absorbency (moderate/heavy)
Heavy (for stor mengde menstruasjonsblod)

Xheavy (for ekstra stor mengde menstruasjonsblod)

Former
Novel Red selger tøybind med to forskjellige former. Tøybind opp til 11" har en rett form. Tøybind i 11" finnes i både rett form og i en form som kurver lett ut foran og bak. Tøybind i 13" finnes kun i formen som kurver ut.

 

(Jeg har dessverre kun tøybind med den rette formen fra Novel Red å vise her)
(Tøybind fra Novel Red)

Ferdiglagde tøybind eller spesialbestillinger?
Novel Red tilbyr kun spesialbestilte tøybind. Du velger selv topplag, absorberingsevne og form.


Andre produkter?
Så vidt jeg vet, selger Novel Red kun tøybind.

-------------------------------------------------------------------

Videre skal jeg nå fortelle litt om min opplevelse av denne butikken, og produkter derfra.

Kvalitet på sømmer og form
Alle mine tøybind fra Novel Red virker svært godt sydd. Sømmene virker solide og jevne, og formen er også meget jevn.
(Tøybind fra Novel Red)
Baksiden av tøybindene

Novel Red bruker WindPro fleece, microvelour fleece, minky eller suedecloth som bunnlag på sine tøybind. Jeg har kun tøybind med WindPro fleece fra denne butikken. Deres WindPro fleece er veldig tynn og myk, og virker til å ha veldig god kvalitet.

Novel Red tilbyr muligheten for å velge om man vil ha merkelapp på tøybind når man bestiller eller ikke. Hvis du er sensitiv overfor  merkelapper på klær, anbefaler jeg å velge å ikke ha merkelapp på tøybindet når du bestiller fra Novel Red.


Kjøp
Jeg har kjøpt tøybind fra Novel Red to ganger. Jeg opplevde kjøpet som enkelt og trygt. Ventetiden mellom 

19/9 ordre lagt inn - 8/10 ordre sendt fra nr - etter 19 dager ble ordren sendt
16/12 ordre lagt inn - 22/1 ordre sendt fra nr - etter 37 dager ble ordren sendt (juletider&nyttår)


Første gang jeg bestilte, tok det 19 dager før ordren ble sendt. Andre gangen tok det 37 dager før ordren ble sendt. Novel Red er en veldig populær butikk, og de har ofte lang "turnaround time", dvs tid fra orden legges inn til de får sydd og sendt den. Du kan til enhver tid se informasjon om deres turnaround time her. Butikken tilbyr betaling via PayPal eller kort som Visa og Mastercard.
Jeg fikk ordrebekreftelse fra butikken etter kjøp, og bekreftelse på når ordren ble sendt avgårde.


Kundeservice
Jeg har kun vært i kontakt med Novel Red i forbindelse med denne anmeldelsen, hvor jeg hadde en del spørsmål om tøybindene og butikken. Jeg fikk da svar tilbake i løpet av et par dager, med link til deres nettside med informasjon om Novel Red tøybind.





Avsluttende vurdering
Tøybindene jeg har fra Novel Red er noen av mine favoritter. Fargene på crushed velvet topptekstilene er så fine, og de slipper blod raskt gjennom for en "stay dry feeling". Derfor føler jeg meg sjelden våt når jeg bruker tøybindene mine fra Novel Red, noe jeg er veldig fornøyd med. Windpro fleecen som Novel Red bruker er også veldig god, den er myk og tett og er veldig vannresistent. Det var et tøybind fra Novel Red jeg brukte for å teste Windpro fleece i min vanntest-video, som du kan se her.
Hvis du ikke har noe imot å vente en lang stund på dine bestilte tøybind, og er interessert i tøybind med crushed velvet, god Windpro fleece og generelt god kvalitet, så anbefaler jeg deg å prøve Novel Red.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær oppmerksom på at alle kommentarer modereres, og at det derfor kan ta tid fra du skriver kommentaren din til den publiseres på innlegget.

Jeg setter pris kommentarer som er hyggelige, konstruktive eller som inneholder rimelige spørsmål.

Kommentarer som er hatefulle eller på annen måte unødvendige eller støtende vil bli slettet.