lørdag 28. november 2015

Sånn gjør jeg det - oppbevaring av tøybind hjemme

Dette blogginnlegget er første i en serie av innlegg her på Tøybind, takk!, som jeg kaller Sånn gjør jeg det. I denne serien skal jeg fortelle og vise, hvordan jeg gjør ulike ting. I dette innlegget, skal jeg vise dere hvordan jeg oppbevarer min tøybind hjemme.


Les videre for mer informasjon om hvordan jeg gjør det!

Jeg oppbevarer mine tøybind hjemme, i skapet jeg har under vasken på badet. Når jeg først startet med tøybind, så satte jeg en boks der, som jeg fylte med alle mine tøybind. Men ettersom beholdingen vokste, så fungerte ikke denne løsningen like godt.
Jeg trengte både mer plass til tøybindene, og jeg hadde samtidig behov for å kunne separere tøybindene mine inn i kategorier basert på absorberingsevne. Løsningen fant jeg i en tøybind-gruppe på facebook, hvor noen fortalte at de brukte tidsskriftsamlere til oppbevaring av sine tøybind. Så det er sånn jeg oppbevarer tøybindene mine nå:



Jeg bruker 3 tidsskriftssamlere. På hver av dem, har jeg festet små rosa sirkler med en bokstav på. Bokstavene jeg bruker, tilsvarer en spesifikk absorberingsevne:
P = pantyliner
L = light
M = medium
H = heavy
O = overnight

Les mer om de ulike gradene av absorberingsevne i dette innlegget.


Jeg bruker en hel tidskriftssamler til alle mine medium tøybind, en hel til alle mine heavy tøybind, og en hvor jeg oppbevarer både light tøybind og overnight tøybind. Denne løsningen gjør det enkelt for meg å finne tøybind med riktig absorberingsevne hver gang. Det er også enkelt for meg å legge tøybindene mine tilbake på riktig sted, etter at de er vasket og tørket.

De eneste av mine tøybind som jeg ikke har i slike tidsskriftsamlere, er tøy-truseinnleggene mine. De henger i en ziplock-pose som er festet med tape til innsiden av skapdøren.


I det samme skapet, har jeg også diverse tilbehør til mine tøybind. Jeg oppbevarer tre tøybind-omslag, en våtpose og en spesiell tørkesnør med trykkknapper også her.
Les mer om våtposen og tøybind-omslagene i dette innlegget.




Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vær oppmerksom på at alle kommentarer modereres, og at det derfor kan ta tid fra du skriver kommentaren din til den publiseres på innlegget.

Jeg setter pris kommentarer som er hyggelige, konstruktive eller som inneholder rimelige spørsmål.

Kommentarer som er hatefulle eller på annen måte unødvendige eller støtende vil bli slettet.